HOPI volí KRONE
Jezdíte pro nadnárodní koncerny, jako je Lidl, Kaufland a podobně. Zavážíte zboží na denní bázi, nicméně mateřský HOPI Holding provozuje také potravinářskou produkci. Vaši zaměstnanci asi mají co dělat…
Asi nejznámější jsou naše jogurty značky Hollandia, ale na dvou farmách nedaleko Krásného Údolí máme přibližně 4500 kusů dobytka, takže náš sortiment je mnohem širší. Máme zmrzliny, jogurtové nápoje…
Pro farmy pak využíváme specifický vozový park, přibližně osm vozidel, včetně speciálních pro převoz čerstvého mléka. Dále pak zajišťují distribuci hotových produktů do skladů i po celé republice. Z celkového byznysu to dělá asi deset procent.
Produkty podobného typu potřebujete udržet čerstvé. Jaké parametry by měl mít kvalitní a spolehlivý chladírenský návěs?
Primárně využíváme nejznámější značky, tedy i Krone. V posledních letech tato společnost zvýšila kvalitu svých produktů, což v našem případě rozhodlo a obnovili jsme proto spolupráci. V současnosti tvoří produkty Krone asi pětinu vozového parku.
Pokud jde o optimální chladírenský nebo mrazírenský návěs, ideálně potřebujeme dvojitou podlahu a příčku. Pak už jde pouze o detaily, jako je chladírenský agregát, respektive jestli Carrier nebo Thermo King. Pochopitelně sledujeme hlavně provozní ekonomické náklady, tedy kolik agregát spotřebuje nafty na jednu motohodinu, jak rychle vychladí nákladový prostor návěsu, ale pochopitelně nás zajímají rovněž servisní náklady, třeba i s ohledem na garanční prohlídky.
Návěsy nám jinak vydrží opravdu dlouho. Ve vozovém parku se najdou kusy, které mají devatenáct či dvacet let a stále fungují. Nejezdí denně, ale využíváme je. V případě Krone vnímáme pozitivně přechod na skládané sendvičové panely. Vyhovuje nám variabilita a vyzkoušený máme také jednonápravový návěs Krone, který jezdí v Maďarsku. Jsme s ním maximálně spokojený, protože nám navíc ušetří spoustu peněz na mýtném. Výhodou Krone v tomto směru je, že nám vyrobí a dodá návěs dříve než konkurence, při dodržení požadované kvality.
Krone má ve svém portfoliu také plně elektrické návěsy. Vidíte v nich budoucnosti?
Víme, že na trhu jsou a objevují se hlavně v západní části Evropy. Chtěli jsme takový model otestovat, problém je nicméně v tom, že v ČR chybí legislativa, protože ty návěsy jsou samozřejmě těžší kvůli bateriovým paketům. Přesto elektrický návěs zvažujeme. Dříve jsme měli obavy, že nebudou mít dostatečnou kapacitu akumulátorů, ale pokud přesně víme, na co dané vozidlo použijeme, umíme si spočítat dojezdové časy, včetně zdržení při případné nehodě na trase. Proto obavy nejenže nemáme, naopak tuto techniku vítáme a je pravděpodobné, že už letos budeme mít první kus. Pochopitelně ale bude záležet na cenové nabídce.
Stačí vám v provozu sériové verze návěsů, nebo využíváte specificky upravené modely?
Právě diskutujeme, jestli by se nám vyplatilo dohodnout s Krone unifikovaný návěs s dvojitou podlahou, ale zároveň by měl k dispozici také příčku. Aby třeba řidič jel jednu cestu s 86 paletami a zpátky mohl vzít část mraženého a část chlazeného zboží.
Jak jsou s návěsy Krone spokojení řidiči?
Při obnově vozového parku se ptáme na názor také řidičů, podle typu nebo značky, se kterou jezdí. A pochopitelně nás zajímá, co jim vyhovuje, respektive nevyhovuje. S ohledem na současnou unifikaci jsou opravdu spokojení, tedy jak se návěsy otevírají, jaké jsou jejich dorazy k rampám nebo umístění trimovacích lišt. To jsou pro ně opravdu důležité detaily. Samozřejmě umí také posoudit rychlost vychlazení návěsu, ale to logicky záleží hlavně od výkonu chladicí jednotky. Našim specifikem jsou pak hliníkové podlahy, prakticky vany. Ty si řidiči skutečně pochvalují. Navíc, když si takový návěs necháte deset i více let, tak s tou podlahou nic není. Zůstává pevná, stabilní.
Líbí se nám také celková produktová nabídka, kdy můžeme vybírat z různých náprav, máme možnost zvolit si zmiňované trimovací lišty, dorazy v zadní části, ale jsme spokojeni také se servisními službami, kvalitou komunikace, rychlosti vyřízení objednávek nebo s na týden přesnými termíny dodávek.